2015. március 23., hétfő

Fényévek

Szombaton a Digitális Nemzedék Konferencián vezettem szekciót. Tulajdonképpen nem volt dolgom, mert remek előadók voltak a szekcióban, így ráértem "csak" hallgatni őket és tanulni tőlük. Benedekné Fekete Hajni Turáról, Tóth Évi Nagykátáról és Kincses Eszter, Csatári Tamara a toldi tanodából. Az általuk említett felületeket és alkalmazásokat ismerem, bár nem mindegyiket használom,  ám egészen megdöbbentő volt látni és szembesülni azzal, hogy mennyire le vagyunk maradva a "kis" vidéki iskolákhoz képest. Annak ellenére, hogy technikailag közülük mi állunk a legjobb feltételekkel, mert majd minden termünkben van projektor, lassan lesz asztali gép is, addig meg a legtöbb pedagógusnak az iskola biztosított laptopot. Három vagy négy digitális táblánk van és vannak digitális kameráink is (azok dobozban, mert hiányzik egy csatlakozó és hiába kértem, a mai napig nem sikerült az informatikus kollégáknak beszerezni). Ráadásul a fénymásolásunk is szinte korlátlan... Ennek ellenére fényévekkel vagyunk lemaradva, ami egyértelműen pedagógus kérdése. A legtöbb kollégám csak szemléltetésre használja az IKT eszközöket, leginkább logopédus kollégáim manipuláltatnak, dolgoztatnak vele, de jobbára ők is csak a kivetített felületekre iratnak. Hogy milyen lehetne? Nézzétek meg Hajni munkájának eredményét: E-Hevesy
Mindig megfogalmazzuk, hogy jobbak akarunk lenni, mert a többség nehezen boldogul a kölykökkel, tartottunk is egy csomó képzést (például vagy 20-an végeztük el a digitális alkalmazásához a tanfolyamot) és valahogy mégsem történik semmi. Ami persze nem igaz, mert 5 éve vagyok itt és én látom a változást, a nagyon kicsi elmozdulást. De túl lassú a haladás, mire utolérjük a többieket, addigra megint késő. Akhilleusz és a teknősbéka...
De jó volt ott lenni, látni energikus, elszánt és elhivatott kollégákat. Ma megjött az új hallgatóm, leendő pedagógus. És nem túl lelkes...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése