2015. május 19., kedd

Kedd

Korán, sokkal korábban keltem, mert kisebbikemnek szakmai vizsgái voltak és nem akartam, hogy elaludjunk. Fél nyolcra benn: megúsztam a wc ügyeletet, mert érettségi zajlott és le volt zárva a terület. Rendkívüli órarend: egy lukas órámba megtarthatom a nyolcadikat, így csak 3-ig kell tanítanom... Hurrá! Első óra matek. Differenciált feladatlapok, ismétlés a százalékszámításból. 20 percet adtam rá - ment. Aztán közösen megoldottunk egy kördiagramos százalékos feladatot - tegnap este készítettem, jól működött, ezzel is végeztünk időben, sőt, értették, pedig megjelent benne az arány témaköre is! Második óra könnyű: filmet nézünk a másságról... Harmadik töri: mivel egy év alatt kellene végigrohannom legalább a magyar történelmen, ezért még csak az első világháborúnál vagyunk, de végezni fogunk. A digitális táblán pakolásszuk a birodalmakat, fegyvereket, aztán közös vázlat, majd gondolattérkép és vége is. Negyedik óra: ofő. Elkezdtünk nézni egy filmet, azt folytatjuk, de előtte jegyek és ellenőrző, napló egyeztetés, plusz elkérem az Év füzetét, amibe a gyerekek megtervezték az évüket. Persze a film is ehhez kapcsolódik. Kicsöngetnek. Oké, lehet szusszanni, mert még egy lukas óra. Adminisztrálnék, de nem működik a net... no komment. Nem baj, lazítok kicsit. 
Hatodik-hetedik óra, természetismeret és rajz. Tegnap összeraktam a hangszereket: vittem szájharmonikát, sípokat, körtemuzsikát, furulyákat, hangvillát, dorombot stb. Megszólaltatjuk mindet, sőt, szívószálból dudát készítünk - jót nevetnek, ahogy bemutatom és az olló vágásaival rövidülő szívószál egyre magasabb hangokat ad. Mindenkinek sikerül a duda, remek! Közben megismerik a frekvencia, infra és ultrahang fogalmát, le is írják. A hullámmozgást hosszú kötéllel mutatom be, élvezik a szinuszhullámokat, meg is értik. Mivel marad még 20 perc: arra kevés, hogy alkossunk, arra elég, hogy az udvaron a kötéllel egy élménypedagógiás gyakorlatot megcsináljunk. Élvezik a kihívást, bár nem sikerült megoldani, de még visszatérünk rá. Az egyik kislánnyal még megesszük a krumplifőzeléket, amit a másik osztályom főzőtt a konyhán: ő is éhes, én meg még nem ettem ma. Fél négy. Leülök a szobámban, nehéz  összeszedni magam, nagyon elfáradtam. De menni kell, mert nagyon sok dolgom van. Négyre otthon is vagyok.
Ebéd. Kedvencem, hiszen szülinapom van. Belapátolom, válaszolok a leveleimre, megnézem a köszöntéseket a facen. nagyon jól esett, hogy tanítványaim egész nap köszöntöttek: volt kitől graffitit, verset, rajzot, csokit, jó szót kaptam.
Fél öt. Nekilátok a holnapnak. Először  matekot, mert az hosszú: százalékszámításra készítek QR kódos iskolai kincskeresést: generálom a kódokat, kitalálom a feladatokat, a menetét. Hatra meg is vagyok. Most a híradó megy, azt megnézem minden nap, most tehát pihi és közben vacsora... Még hátra van a többi óra, meg jó lenne a családdal is foglalkozni egy kicsit... Szerintem 10 körül végzek mindennel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése