2016. július 15., péntek

Egyszerű?

Egyre többen kérdezik tőlem, hogy miért nem folytatom a Baráti Körrel, hiszen úgyis megyek? Mennyiből tartana "felvenni" a kölyköket és elvinni őket is?
Micsoda laikus kérdés? - még szakmabeliek, pedagógusok is megkérdezték tőlem.
Egyszerűen nem értem. Persze. Én eldöntöm, hogy megyek, felkapom az állandóan összekészített kis hátizsákomat és megyek. Mert megtehetem, ha csak magam vagyok. De gyerekekkel? Ha jönnének ők is, akkor:
1. sokkal nagyobb felszerelést kell vinnem, hiszen annyi váratlan dolog történhet. Rövid összefoglaló arról, hogy miket hurcoltam én minden programon: szigetelőszalag, elsősegély dobozka, pillanatragasztó, kullancsriasztók, nagy méretű szemeteszsákok esőkabátnak, játékok, sportszerek, élménypedagógiás eszközök, tartalék ruhák, zoknik, varrókészlet,zsinórok stb.
2. pontosan meg kell szerveznem a programot, pontos indulás és érkezési időponttal és ehhez tartanom is kell magam. Ki kell számolni a menettempót, a pihenőidőket stb. Nem lehet, hogy szülők várják a kölykeiket órákon át. A 440 programból kétszer késtünk: egyszer Tatánál ellopták a vonatpálya valamilyen vezetékét, ott álltunk jó két órát, egyszer meg a Gerecsében számoltam el magam. Egyik béka nem bírta a tervezett tempót (eljött annak ellenére, hogy nem neki készült az a program) és Tardoson lekéstük a buszunkat. Másfél órás késés lett belőle... Inkább én vártam a kedves szülőkre - félórát, órát, hogy hazavigye gyermekét. Aztán egyszerűbb volt rendre nekem hazavinnem a gyereket.
3. A tempó. Ha kölykökkel vagyok, akkor ők szabják meg, ha egyedül vagyok, akkor úgy megyek és annyit, amennyit akarok. Ha még mennék egy tízest (10 km-t), akkor megyek. Ha emiatt később érek haza, nem gond.
4. Közlekedés. Nagyon meg kellett szerveznem: ilyen-olyan kedvezmények, jegyek előzetes megvétele napokkal előbb, persze ezekre elő is kellett teremtenem a pénzt, hiszen valamennyi programunk ingyenes volt.
5. Bejárni előzetesen az utat, hogy kiküszöböljem a baleseteket, a veszélyes helyzeteket, hogy megtaláljam a tervezett játékhoz, gyakorlathoz a legoptimálisabb helyet. 440 programon egyetlen baleset sem történt...
Nem folytatnám, szerintem ennyi is elég. Ez egyfajta tudás, gyakorlat... Ezért sem tudom folytatni, de tapasztalataimat szívesen megosztanám azzal, akit ez érdekel. Ha érdekel...  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése