2015. június 8., hétfő

Kincsestár

Szokás szerint, így év vége felé, összegezzük osztályaimmal az évben történteket, befejezzük digitális évkönyveinket, amelyet aztán minden gyerek megkap. Események, egy-egy "röhejes" dolgozat, kézműves munkák, fotók, videók.
Hát, lássuk, hogy mi is van benne:
matek órák: kincskereső játékok a suliban, a kerületben, az osztályteremben (QR és adaptációi), kockajátékok, dominó adaptációk, saját digitális tábla programok, kártyajátékok, csoportmunkák, kihívások, tangram, programozási ismeretek (logo, basic (ccs64), botlight), tabletek alkalmazása stb.
Természet órák: rengeteg kísérlet, joepardy játékok, Legyen ön is milliomos adaptációk saját kérdésekkel, keresztrejtvények, kollázsképek (autocollage), interaktív térképek készítése, memória-kártyák, játékok készítése a hangtan, a fénytan, a kölcsönhatások témakörében, "hangszerek" készítése, a bábprojekthez hangfelvételek mobillal, azok szerkesztése, vágása, rajzfilm készítése (pivot) stb.
Történelem: interaktív időszalag kialakítása (dipity), Ki vagyok én játékok, digitális programok írása, memória-kártyák, új töri kártyajáték kitalálása, megvalósítása, drámajátékok: történelmi események eljátszása, dramatizálása, filmek készítése (moviemaker), keresztrejtvények (puzzlemaker) stb.
ofő órák: élménypedagógiás játékok, kihívások, Életem füzete, teremfestés, film-klub és azok megbeszélése, hétvégi kirándulások (Vasarelly, kincskeresés a Margitszigeten, bobozás stb), programok stb.
művészetek: technikák elsajátítása, dombormű és szobor készítése, fotózása, kép komponálása, játék készítése a színekkel, a formákkal, jobb agyféltekés rajzolás technikájának elsajátítása, animációs film forgatása, a "leghosszabb" rajz elkészítése, origami figurák hajtogatása és kitalálása, múzeum látogatása stb
erkölcs: kult-filmek megnézése, elemzése, megbeszélése, dramatizálások, mondat és meseláncok, élménypedagógiás gyakorlatok stb.
Azt gondolom, hogy gazdag és sikeres év volt ez is. Kár, hogy a gyerekeken és rajtam kívül más nem gondolja így.
Ja, és egész évben ELTE-s hallgatók, 19-en, több csoportban... Meg az OFOE vezetőségi tagsága, a Békák hétvégi programjai, arra a pénz előteremtése...
Ez heti 55-60 óra...

3 megjegyzés:

  1. Kedves Károly, de, más is így gondolja. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon kedves, de én szeretném, ha a szülők tudnák, hogy mit tesz az iskola és mit teszek én a gyerekeikért - de őket ez nem nagyon érdekli. A gyerekektől nem várom el, hogy értsék, de jó lenne... A kollégáimtól már elvárhatnám, de felesleges... A társadalom nagyobbik része sz.. a fejünkre vagy 25-30 éve. De köszönöm, jól esett :)

    VálaszTörlés
  3. :) többen is értik szerintem, mint gondolná.

    VálaszTörlés